Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Friday, September 19, 2008

ما , انرژی و این حرفها

یکی از مزایای زندگی تو غربت اینکه با دیدگاههای مختلف و متفاوت از اون چیزی که میدونی مواجه میشی. مثلا از وقتی وارد دانشگاه شدم در مورد نقش شاه ایران تو ایجاد محدودیت فروش نفت اوپک که منجر به اولین بحران انرژی در اوایل دهه هفتاد دنیا شد و در ادامه با برکناریش و جنگ ایران و عراق باعث دومین بحران انرژی دنیا مدرن شد، زیاد شنیدم. فکر شو بکنین مایی که نشسته بودیم یه گوشه ماستمونو می خوردیم چه تاثیراتی که در دنیا داشتیم و خبر نداشتیم.

جریان اینکه چه چیزی باعث خاتمه بحران های انرژی شد به روایت غربیها اینه که اونها اونقدر بازده انرژی شونو بالا بردن که مصرف و در نتیجه تقاضا به طرز قابل توجهی پایین اومد و اوپک به غلط کردن اوفتاد و قیمت هاش پایین اورد و محدودیت های فروششو برداشت.

من فرضیه م اینه که بر اثر جنگ ایران و عراق؛ این دو کشور که دو تا از بزرگترین تولید کننده های نفت دنیا هستن، مجبور شدن لوس بازهای اوپک رو کنار بزارن و تا اونجایی که میتونن نفت بفروشن تا بتونن هزینه جنگ و اسلحه کنن و این جوری یک دهه بحران انرژی تو غرب خاتمه یافت.

همین...

نتیجه اخلاقی:
1- ما مهمیم اما خودمون خبر نداریم.

Friday, September 12, 2008

Universe it is all your fault !!!


سال 1976 از دوره سالهای اژدهاست ولی این سال عنصرش هم آتیشه. بنابر این بنا برطالع بینی چینی من یه اژدهای دوآتیشه هستم. حالا تو این سال اگه یه نفر شهریوری یا ویرگو* هم باشه که دیگه نور علا نوره. خلاصه نگین چرا این دختر این جوری از آب در اومد. باور کنید اگه شما هم ویرگوی اژدهایی دو آتیشه بودن یه جورهای عجیبی میشدید.



سی و دو سال پیش چنین روزی دختری به دنیا اومد که هنوز هم نمیدونه تو این دنیا قراره چیکار کنه. دختری که از دیدن تارهای سفید تو موهاش مثل کودکی که کشف بزرگی کرده ذوق میکنه و دیوانگی هراسی نداره.


* = Virgo