Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, March 06, 2008

My mind's Rambles

Mana wrote an inspiring comment for me, to write what I wish to, and I decided to do so.

Part one: On Being a House-wife

I am puzzled about life with just thinking of the time I typically invest each week in doing laundry. I am thinking of what Sohrab wrote about life: “Life may be washing a plate in a river….” But life is defiantly not doing two loads of laundry every week in a laundry room. The problem is that I have this weird mental barrier and judge all I do with my productivity criteria. Somehow washing dishes and doing laundry doesn’t fit in my productivity framework. I may be spoiled….my mom made me spoiled doing all the dishes and laundry while I was growing up and now when it is the time for me to do my housewife work it just doesn’t satisfy me.

So I don’t know if my reluctancy to do laundry is a philosophical problem or just stemmed from being lazy!

5 comments:

Anonymous said...

هاهاها.احتمالا هر دوتاشه! البته من بهاره تنبل را نمی شناسم.ولی آدمی که از بعضی کارها خوشش نمیاد و در موردشون تنبلی میکنه زیاد می شناسم.اولیش خودم

Anonymous said...

نه مال تفاوت زیاد بین خودانگاره و خود ایده آلته... انقدر بیخودی از خودت توقعات زیاد داری که فکر می کنی که وقتت تلف می شه اگه کارهای معمولی انجام بدی. بهرحال ما ها رو درست هم بار نیاوردن و منم به شدت در این موارد تنبلم. تو هم بیا با ما بپیوند. می دونم مانا دعوتت کرده گفتم منم بگم که بیای حتما. در ضمن اگه وقتی کارهای روزانه تو انجام می دی ( همین رختشویی و اینا) تمرکز روی لحظه داشته باشی و سعی کنی که لذت ببری واقعا فرق می کنه. من تازگیا هر وقت کار خونه می کنم سعی می کنم لذت بردنم رو به سینا نشون بدم. با آواز خوندن و بعد با ستایش تمیزی... اینجوری یادش می مونه که مامانش همیشه از هر کاری که انجام بده کیف می کنه نه فقط از کارهای مهم.فکر می کنم این یه هنر باشه اگه من بتونم داشته باشمش و اگه بتونم به پسرم
انتقالش بدم

راستی چی شد دوباره زبان اصلی شدی؟

Anonymous said...

I would say None ........I do not consider myself lazy, however I dont ALWAYS enjoy houseworks either .why dont you ask for help ? your partner I mean??

Sir Hermes said...

والله سریال‌دیدن‌های ما بگیرنگیر دارد. ممکن است سه ماه نگیرد، بعد یک‌هو بیست و چهار ساعت نان‌استاپ بگیرد! حالا این دسپرد هم فعلن که هست تا آخر سیزن سوم. بعدش هم لابد زئوس (!) بزگر است دیگر!
فوقش اعتیادمان را عوض می‌کنیم با لاست‌ای چیزی!
دو نقطه دی

Sir Hermes said...

بزگر نه و بزرگ!ـ